Grafisk profil för Gärdeman Redovisning inkluderade logotyp, färger, typsnitt. Det tillämpades på visitkortet och som hon sedan kan jobba vidare med själv. Då Gärdeman Redovisning jobbar modernt och mycket digitalt, behövs inte så mycket trycksaker. Däremot riktlinjer för hur man ska jobba med det. Då krävs det mer av kunden (i detta fallet Mona).
Gärdeman Redovisning är ett modernt företag som jobbar med skatter, bokföring, lön, rådgivning m.m. Det ska genomsyra logotypen. Naturligtvis är det viktigt att tänka på uppdragsivaren och vad som logotypen ska förmedla. Minst lika viktigt är det också att attrahera rätt målgrupp. Färger, typsnitt och hierarki i logotypen spelar väsentliga roller. På framsidan finns den primära informationen, på baksidan står vad Gärdeman Redovisning jobbar främst med. Smart då man kan använda baksidan till något mer!
Jag önskar Mona på Gärdeman Redovisning stort lycka till!