Logotyp och grafisk profil togs fram för Reframe Fotogalleri. Verksamheten omfattar att marknadsföra och sälja alster från fotografer, som ännu inte är etablerade, i en webshop.
Att ta fram logotyp och grafisk profil är alltid en process, så flera olika logotyper presenterades innan denna valdes. Den svarta och grå är givna färger inom fotografi och den röda väger upp som en fin accentfärg. I denna logotyp har ett ”A” ersatts av ramen, som tydligt signalerar vad företaget jobbar med. Det finns en tydlig hierarki, där ”REFRAME” är det primära och ”FOTOGALLERI” det sekundära. Naturligtvis fungerar logotypen inverterat också (som en bra logotyp alltid ska göra och som faktiskt ofta glöms bort idag.) Typsnittet är också viktigt i den grafiska kommunikationen. Genom att jobba konsekvent med grafisk profil inklusive logotyp, typsnitt och färger, blir det lättare att att veta hur man själv ska jobba – men framför allt för att nå ut till mottagaren.