Design without Boarders

Design without Boarders hjälper människor i utvecklingsländer få ökad förståelse om mycket som vi tycker är självklart. Underbart att se hur man kan, genom att lyssa, observera och fråga användarna – som ofta har svaren – och hur man som […]

Läs mer

Mer grafisk form för Swedish ICT

Det blev mer grafisk form för Swedish ICT:s dotterbolag i form av både mapp och broschyrer för dotterbolagen Acreo Swedish ICT samt Interactive Institute Swedish ICT, efter att verksamhetsberättelsen blev klar. Naturligtvis hänger det väl ihop med både tidigare trycksak […]

Läs mer

Unified product-service experience

Idag lyssnade jag på Guido Woska som talade om Unified product-service experience. Han jobbar på Designit, en strategisk design-byrå som finns representerat i åtskilliga länder och som jobbar med just Unified product-service experience. De blandar kompetenser och kulturer för att […]

Läs mer

Handskrivna kuvert

Handskrivna kuvert. Häromdagen fick jag ett litet men kul uppdrag. Att skriva kuvert. Det är dock inte ”bara att skriva på” utan det krävs lite uppvärmning först, men också för att undvika missar på kuvertet. För det är svårt att […]

Läs mer

Embracing failure

Embracing failure. ”Hylla misslyckanden”. Så hette gårdagens tema på TEDx Stockholm. När misslyckas man då? Så länge man försöker har man inte misslyckats. Många gånger blir det inte som man tänkt sig. Men så länge man kämpar så försöker man. […]

Läs mer

Vad är Creative confidence?

Vad är Creative confidence? David Kelley, grundare av IDEO har idéer som låter så kloka och självklara. Kolla på denna video och du förstår varför! David och hans bror Tom har just släppt ut en bok som handlar om just […]

Läs mer

God informationsdesign på Schipol Airport

God visuell kommunikation och informationsdesign är A och O på en flygplats. Jag har återigen varit på Schipols flygplats i Holland. Det är en flygplats där jag tycker att de har gjort ett bra jobb, kanske mycket för att de […]

Läs mer

Vad är service design?

Vad är service design och varför behövs det? Service Design är en interdisciplinary approach. Det innebär att det är flera discipliner som jobbar tillsammans. Alltså det inte är endast designers som jobbar tillsammans, utan det är industridesigners, ingenjörer, beteendevetare, grafiska […]

Läs mer

Visuell kommunikation på Palmas flygplats

Kortfattat: Det är god visuell kommunikation på Palmas flygplats. Alltid när jag flyger, åker buss eller tåg analyserar jag hur enkelt eller svårt det är att hitta. God visuell kommunikation gör att jag hittar på en gång. Som enligt mitt […]

Läs mer

Föreläsning grafisk kommunikation

Igår hade jag föreläsning och workshop i grafisk kommunikation på Wahlink Inkubator i Linköping. Alla deltagarna visade stort engagemang, vilket är kul! Efter föreläsningen hade vi workshop och diskuterade mycket. Föreläsningen handlade bland annat om att vara tydlig och konsekvent […]

Läs mer

Formstarka handskrivna kort

Skapa personliga relationer med mina formstarka handskrivna kort. Träng igenom det digitala bruset genom att skicka ett analogt och personligt kort. Uppskatta din kund, leverantör eller medarbetare. Eller vän. Här ser du några exempel på mina handskrivna kort. Finns i […]

Läs mer